mandag 29. juli 2013

SOLGULT OG ORANGE! ..Og litt rødt og rosa...

Det er nå, i ferietiden at tomatene endelig modnes for fullt, og det er ekstra viktig med vann og næring.
Jeg har vært så heldig å ha min snille leieboer til å vanne og lufte i drivhuset mens jeg har vært bortreist :-)

Har nettopp vært på en 4 dagers tur i Gdansk/Sopot, Polen, og det var ekstra moro å komme hjem til solmodne tomater!

Gul/Orange tomater lyser imot meg når drivhusdørene åpnes! Gleder meg til å smake:-)

Her ser du tomaten "Orange Banana":





En annen gul tomat som også modnes nå, er "Orange Blossom", som også er en busktomat:




Av de røde variantene, modnes nå perletomater, Cherry-tomater og den rosa tomaten Pink Thai Egg.
Bilder kommer her:

Perletomater
 
 

Cherrytomater



 
 
 
 
 
 
 
 
Follow my blog with Bloglovin Jeg har plassert min blogg i Skiennorske bloggkart!