søndag 12. april 2015

KAOS I DRIVHUSET! (12. April)

PUH! Det går unna om dagen! Tomatplantene som ble sådd 2. og 3. mars, vokser nå fortere enn jeg klarer å følge med...
Det er full fart med planting i kasser og kar hvor plantene mine skal bo denne sesongen.

I dag har 12 tomatplanter (av 35) kommet i jorda på fast plass i drivhuset.



Ikke nok med at jeg skal ha plass til alt - jeg har også ekstra tomatplanter som skal hentes av naboer, venner og familie, samt planter som er bestillt av faste kunder :-)
Så er det 10 sorter som skal på friland. De må selvfølgelig "lagres" i drivhuset en stund til!

Det er rot og fullt kaos inne i drivhuset - i dag ser det slik ut:

Drivhuset 12. april


For akkurat 2 uker siden så det slik ut:
Drivhuset 24. mars.


Tomatplantene er nå 33 dager gamle, og i dag oppdaget jeg blosterknopper på to av dem:
 
Sweet Pea Currant
 
 
 
 
Cuore De Toro (Bull's Heart)

 
Nå stopper det opp med omplanting til i morgen. Jeg er nemlig tom for lecakuler som skal i bunnen på hver plantekasse. Så da er det rett på hagesenteret med en gang de åpner i morgen :-)
 
 
Jeg lover et litt mer ryddig drivhus i løpet av en ukes tid :-)



https://www.facebook.com/groups/593626614055654/





 




Ingen kommentarer: