tirsdag 21. juni 2016

21.Juni: Mer modne tomater!

 
Lille Lise - 2016

Det er endelig tid for noen modne tomater!
De tidligste sortene har jeg allerede høstet av, alle røde, men nå modner også en grønn cherry tomat!



 Grinch cherry (PL) ble testet denne uka, og den var veldig god og frisk på smak! (Eget innlegg med beskrivelse kommer om ikke lenge)


Snart mere modne tomater på denne "Grinch'n" :


Grinch Cherry (PL) - 2016, moden.


Tiny Tim har også flere modne tomater! Bladene har blitt lilla/blå etter noen meget kalde netter i forrige uke. Planten ser ut til å klare seg bra likevel.
Tiny Tim - 2016


Maskotka har jeg høstet av flere ganger - smaken er veldig god!
Maskotka - 2016

Jeg venter nå på at Tumbling Tom skal modne i løpet av en ukes tid... den har masse tomatkart:


....og et hav av blomster....

 
Jeg dyrker både rød og gul Tumbling Tom. Blir spennende å smake!

Mer oppdatering og tomatprat blir det fra meg ganske snart igjen,
for nå begynner det også å skje saker i drivhuset!


Ingen kommentarer: