onsdag 17. oktober 2018

Bogus Fruchta




Navn
Bogus Fruchta



Type
Salat-tomat

Opprinnelse/Historikk
Jeg vet lite om denne sorten, men har lest at den stammer fra Tyskland.


Beskrivelse
Busk som gir bra med røde, små tomater på mellom 50-100 gram. God balanse mellom sødme og syre.Faste frukter med tykke vegger. Skallet er "smooth" og uten merker og sprekker.Passer til både salat, som tilbehør og til varmebehandling.


Sesong
55-60 dager - Tidlig

Vekstform
Determinate - busk. (Knipes ikke!)
Vanlig, grønt bladverk.
Planten blir ikke så høy - mellom 50 og 70 cm. Passer fint i en stor krukke på verandaen.





Min Egen Vurdering
Flott krukketomat som gir godt med tomater! Jeg mistet dessverre en del  avling, da jeg hadde besøk av grådige rådyr, som spiste opp masse halvmoden frukt.... Men de tomatene jeg høstet, var veldig fine - glatte og plettfrie. Overraskende god tomatsmak! Både søt og syrlig. God som tilbehør, i salaten og på brødskiva! Jeg har sett at denne sorten blir beskrevet som 
cherry-tomat. Fruktene er en del større, men jeg vil likevel betegne dem som små tomater.
- Anbefales om man har liten uteplass.



År dyrket:
2018
















1 kommentar:

Elisabeth sa...

Hei hvor stor krukke brukte du?
Mvh Elisabeth