søndag 1. juli 2018

Nye tomatsorter under utvikling!

 Jeg synes det er så gøy med tomater at jeg for et par år siden startet et prosjekt med å krysse frem noen nye sorter. Til å begynne med var det mest for gøy, men nå gjør jeg det for å få frem nye fargekombinasjoner, fasonger og ikke minst god smak!

Jeg vil vise noen bilder av noen av de nye kryssene som jeg arbeider med - de har foreløpig ingen  offisielle navn.



F1 (2017)

F2 er iferd med å modne (2018)



Krysning av en avlang, stripete tomat og Indigo Kumquat 
Dette er F1 (2018)




Dark Orange Muscat x Mystery F1 (2018)



F1 #1 (2018)

F1 #2 (2018)




Indeterminate dwarf F2 (2018)

I F2 generasjonen blir det veldig mange ulike variasjoner av frøene fra en F1 tomat.  Jeg vil vise dette i et eget innlegg når jeg har flere modne frukter fra de ulike F2 plantene.

Ingen kommentarer: