søndag 3. november 2019

Orange Pearl



Navn
Orange pearl

Type 
Cherry-tomat


Beskrivelse
Kompakt. liten busk som gir mengder med gul-oransje cherrytomater på ca. 10 gram. Fin sødme og minde syre. Passer god i salat og som tilbehør.

Sesong
55 dager - tidlig

Vekstform
Micro-dwarf - Kompakt micro-busk på 25-30 cm.
Støttes med små pinner.
Bladverke er mørk grønt
Sideskuddene beholdes/tyves ikke.




Min egen vurdering
Denne lille busken gir smakfulle tomater - søte med bær-smak. Mer syrlig om de plukkes for tidlig -  jeg liker dem best godt modne. Jeg må innrømme at denne fikk lite stell og hadde alt for liten potte (1liter). En grunn til dette er at jeg dyrket veldig mange mikrobusker denne sesongen, og denne ble også sådd mye senere enn de andre. Overraskelsen var dermed stor, da jeg så hvor mange tomater denne lille planten leverte på tross av dårlige kår. Smaken var også overraskende god med søtlig bær-preg.














Ingen kommentarer: