fredag 10. mai 2019

Blood Gulch



Navn
Blood Gulch


Type
Slicer

Opprinnelse/Historikk

Jeg skriver her når jeg har funnet mer informasjon.

Beskrivelse

Planten bære veldig bra med mursteins-røde frukter med grønne striper. Tomatene er mer eller mindre hjerteformet. Fruktene er kjøttfulle med fyldig, men mild smak. 
Vekt på tomatene er mellom 100 og 200 gram. Inneholder moderat med frø.

Sesong

ca. 65 dager - Midt-sesong

Vekstform

Indeterminate - Ranke (sideskudd knipes)Bladverket er mørkt, litt grålig grønt.
Planten blir høy og må bindes opp.






Min egen vurdering 

Jeg dyrket denne først og fremst på grunn av navnet og utseendet. Og vakker er den! Smaken er mild, med en dyp aroma. Svakt sødme, og mindre syrlig. Jeg brukte tomatene i salat, og en del ble skåret i skiver og tørket. Smaken ble mer intens da. Egnet seg også bra til saus.
- Planten bærer veldig bra med tomater.




År Dyrket:

2018-2019