fredag 9. november 2018

Dwarf Moliagul Moon




Navn
Dwarf Moliagul Moon


Type
Salattomat/slicer 


Opprinnelse/Historikk 
Utviklet av medlemmene i Dwarf Tomato ProjectSorten har gener fra bl.a. Snow White.


Beskrivelse
Sorten gir veldig godt med lys kremgule, små salat-tomater.  Noen av fruktene har mer eller mindre rosa sjatteringer. Søt og saftig. 

Sesong
Ca. 60 dager - middels tidlig.


Vekstform 
Indeterminate dwarf (tree-type). Knipes noe.
Min plante virket semi-determinate (buskete)

Kompakt vekst. Blir opptil 150 cm høy. Må støttes/bindes opp pga fruktenes vekt/tyngde.
Kraftig, normalt bladverk som er mørk grønt.



Min egen vurdering
Veldig god tomat som er overraskende søt med mye smak! Riktbærende sort. 
Jeg brukte denne tomaten til alt mulig. Jeg leser at noen definerer veksformen som indeterminate, mens andre skriver determinate. Min plante var mer som en semi-busk.
- En "all around" tomat!



År dyrket
2018















Ingen kommentarer: