torsdag 11. juli 2019

Balcony Yellow






Navn
Balcony Yellow

Type 
Cherrytomat

Opprinnelse/Historikk
Jeg vet ikke annet enn at denne har en rød navnesøster. Ligner en del andre oransje micro-busker, så her kan det være en sort i omløp med flere ulike navn. (Mine egen teori)

BeskrivelseEn kompakt. liten busk på ca. 30 cm som bærer godt med gyllengule/oransje cherrytomater.

Sesong
Ca.50 dager - tidlig



Vekstform

  • Determinate Micro-dwarf - kompskt microbusk. 
  • Knipes ikke.
  • Høyde og bredde: ca. 30 cm. (Min var 25 cm. høy)
  • Mørk grønt, rynkete bladverk.








Min egen vurdering
Disse heller mer til oransje enn gult, så navnet passer ikke helt. Men bortsett fra det, så gir denne planten veldig gode tomater med bæraktig smak. En del sødme og litt syre. En av mine favoritt-microbusker sammen med Pinocchio Orange, Jochalos og Venus. Passer til salat, som tilbehør og på brødskiva.
- Tidlig, god og dekorativ!






Dyrkingsår: 
  • 2019



Drøye 2 uker fra frø




















Ingen kommentarer: