søndag 29. september 2019

Dwarf Saucy Mary





Navn 
Dwarf Saucy Mary

Type 
Paste-tomat/saus-tomat


Opprinnelse/Historikk
Utviklet av medlemmer i "Dwarf Tomato Project" og introdusert for kommersielt salg i 2018.

Beskrivelse 
Planten gir veldig godt meg grønnstripete, avlange plommetomater på 120-180 gram. Smaken er rik, frisk og fyldig. God sødme. Tomatene er grønne i fruktkjøttet når de er modne (GWR - green when ripe).


Sesong 
65 dager - Midtsesong

Vekstform 
Indeterminate Dwarf. Jeg dyrket min som busk, med flere stammer.
Grønt, noe rynkete bladverk.
Planten blir rundt 80-120 cm. høy. Må støttes opp.



"Dwarf Saucy Mary" og "Taste"


Min egen vurdering 
Denne planten leverer! Massevis av tomater som er avlange og stripete i mørk og limegrønt.  Smaken er veldig frisk, men samtidig rik og god. Tomatene er saftige med god sødme. Jeg brukte mine til alt mulig, både rå og varmebehandlet. Noen av disse ble også tørket.
- En lekker og riktproduserende dwarf-type!


År Dyrket
2019










Ingen kommentarer: