tirsdag 30. juni 2015

Fruit Punch Cherry







Navn
Fruit Punch Cherry

Sort
En selvbestøvende Herloom-sort.

Opprinnelse/Historikk
Sorten er fra Gary Ibsen, som fikk den fra en mann i Sandusky, Ohio i USA.

Beskrivelse
Planten produserer bra med rødrosa tomater med normal Cherry størrelse. Deilig søte, med mindre syre når de er godt modne. Skallet er tynt, men det sprekker ikke. Brukes til salater eller som snacktomat. Inneholder mye frø, som de fleste andre cherrytomater.

Sesong
70-75 dager - midtsesong

Vekstform
 Indeterminate (Ranke)
Planten kan bli over 2 meter i drivhuset og trenger støtte og oppbinding.
Vanlig bladverk med frisk grønnfarge.
Jeg dyrket denne i drivhus.


Egen vurdering
Dette var en stor overraskelse! Smaken er søt og god, litt bæraktig og med mindre syre enn andre røde Cherry sorter. Minner meg litt om smaken på Black Cherry. Fargen er lekker; rødrosa! Dette er en tomat jeg absolutt vil anbefale å dyrke, du kommer til å elske den :-)
Jeg angrer på at jeg bare dyrket èn plante!




Her har jeg plukket mesteparten før jeg tok bilde - de har lett for å forsvinne inn i munnen på et mystisk vis ;-)



Ingen kommentarer: